IGRE I GAMIFIKACIJA U UČIONICI

25. 11. 2022. | Kultura i odrastanje

ERASMUS+ projekt



Učiteljica Informatike Aleksandra Feldin Banić odlučila se

posvetiti stručnom usavršavanju financiranom sredstvima

Europske unije. Odabrala je zanimljivu temu koja uključuje

najrazličitije manifestacije  HOMO LUDENSA, zaigrana

čovjeka, i školu. Ne bismo li svi radije učili na zabavan način?

 

Kraj školske godine učiteljica Informatike Aleksandra Feldin Banić odlučila je posvetiti stručnom usavršavanju financirano sredstvima Europske unije. S obzirom na to da današnje generacije učenika igraju raznovrsne igre, odabrala je zanimljivu i modernu temu prenošenja znanja koristeći se igreama na ploči, igrama uloga i računalnim igrama. Seminar pod nazivom Učenje temeljeno na igrama i gamifikacija u učionici održan je u Pragu, glavnom gradu Češke, zemlje s osebujnom poviješću. Uz to što je Prag jedno od najposjećenijih turističkih mjesta Europe svojom mističnošću uvelike je doprinio zanimljivosti seminara.

 

Upoznavanje Praga mobilnom aplikacijom.
Foto: privatni album A. Feldin Banić



Tijekom šestodnevnog seminara učitelji su predstavili svoje škole i obrazovne sustave, učili o ulozi igara u obrazovanju, dizajniranju igara, gamifikaciji nastave, vrijednosti igre kao strategije poučavanja, igrama na ploči, računalnim i mobilnim igrama, dizajnirali su i izradili svoju prvu igru te upoznali znamenitosti Praga pomoću mobilne igre. Za vrijeme seminara učitelji su imali mogućnost staviti se u ulogu učenika kako bi uvidjeli da sreća i uzbuđenje tijekom igranja igara uvelike doprinosi kvalitetnijem učenju.

 

Igra u timu…
Foto: privatni album A. Feldin Banić



Predavanjima i radionicama te međusobnom razmjenom iskustava i znanja učitelja usvojene su nove i poboljšanje dosadašnje metode poučavanja i potaknuto je transformiranje učionice u igraće okružje. Koristeći znanja iz inženjerstva, informatike, psihologije i umjetnosti učitelji su naučili dizajnirati igre po mjeri svojih učenika i predmeta koji predaju. Ovim iskustvom usavršene su i digitalne, komunikacijske, organizacijske kompetencije te kompetencije kulturne svijesti.

 

Učiteljičina igra Sagradi raketu
Foto: privatni album A. Feldin Banić



Budući da je uključenost i zabava veliki dio podučavanja, pomoću mobilne igre sa zadacima  istražili smo Prag na kreativan i drugačiji način te se na poseban način povezali s drugim sudionicima seminara. To je rezultiralo prijateljstvom i potaknulo buduće međunarodne suradnje.

 

Polaznici europskoga seminara sa svojim priznanjima
Foto: privatni album A. Feldin Banić

 

Sva stečena znanja prezentirana su na Učiteljskom vijeću škole, provedena je radionica na aktivu STEM područja škole te se svakodnevno primjenjuju u radu s učenicima. U planu je svoje iskustvo i stečene kompetencije prezentirati na svim razinama djelovanja i uključiti učenike u slične projekte.

Aleksandra Feldin Banić, učiteljica Informatike, naslovna foto: učiteljičin avatar